Door deze website te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik van cookies op de website.

Dit zijn de regels omtrent eventueel opzeggen van je lidmaatschap

Dit zijn de regels omtrent eventueel opzeggen van je lidmaatschap

10 mei 2022 7:00

GZ

Het huidige voetbalseizoen loopt ten einde en de voetbaljaargang 2022-2023 komt eraan. Bepaald geen onbelangrijke want in 2023 vieren we ons 100-jarig bestaan. Een mijlpaal voor de vereniging! Daar wil jij natuurlijk bij zijn... maar mocht dat nu anders zijn, lees dan hieronder de regels omtrent jouw lidmaatschap en het eventueel opzeggen daarvan. De deadline is strak dus houd je eraan.

Dit meldt onze ledenadministrateur Jan Taal erover. 

Het einde van het seizoen nadert. De periode waarbij leden de keuze moeten maken als lid aan te blijven, over te schrijven naar een andere vereniging of te stoppen met de voetbalsport. Voor de opzegging lidmaatschap gelden regels. 

Opzegging lidmaatschap: Uiterlijk 15 juni

Met name als men het lidmaatschap wenst te beëindigen en er geen sprake is van een overgang naar een andere vereniging, vergeet men nogal eens de ledenadministratie daarvan in kennis te stellen. Veelal wordt wel de leider/trainer daarvan in kennis gesteld maar dat druppelt dan niet door naar waar die mededeling thuishoort, t.w. de ledenadministratie.

Opzegging van het lidmaatschap kan alleen schriftelijk of per e-mail vóór 15 juni van het seizoen bij de ledenadministratie. Doet u dat niet voor 15 juni dan riskeert u dat u nog een geheel seizoen contributie moet betalen.

LEES OOK: Nieuwe bedragen contributie en servicekosten staan hier

Overschrijving naar een andere vereniging

Sinds  2016 geldt een andere overschrijvingsprocedure. Financiële verklaringen en overschrijvingsformulieren zijn niet meer nodig. Vanaf heden meldt men zich af bij de (oude) vereniging en meldt men zich voor 15 juni van het jaar aan bij de nieuwe vereniging. Tussentijdse overschrijving blijft mogelijk voor de zogeheten B-categorie. Opzegging van het lidmaatschap bij de oude vereniging kan alleen schriftelijk of per e-mail bij de ledenadministratie. De nieuwe vereniging registreert het nieuwe lid in Sportlink. De oude vereniging en de KNVB moeten de overschrijving in Sportlink goedkeuren. Bestaat er nog een financiële verplichting, of moet men nog in bruikleen verkregen materialen (voetbaltas, kleding, etc) worden ingeleverd, dan zal de oude vereniging in Sportlink een blokkade bij het betrokken lid vermelden. In dat geval zal de KNVB de overschrijving niet goedkeuren.

Met vriendelijke groet,

Jan Taal

Ledenadministratie HSV DUNO

email: ledenadministratie@hsvduno.nl


Bron: DUNO
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!