Google analytics Toestaan Niet toestaan

DUNO jaaroverzicht 2010: april

27 december 2010 0:00

Pieter Sijbesma

April 2010 begint natuurlijk met 1 april. Deterugkerende 1 april grappen ontbraken ook dit jaar niet. In 2009 zou er een nieuw veld aangelegd worden, ditmaal was er een bom gevonden op het omliggende terrein. Uiteindelijk bleek het een grap te zijn. Allen gewaarschuwd voor 2011!

Spectaculaire nederlaag DUNO B2
De meest spectaculaire wedstrijd van deze periode, misschien zelfs wel van het hele seizoen, komt op naam van DUNO B2. Helaas viel de score niet gunstig uit: 6 - 7 voor HMC.
DUNO sponsor Segaar 100 jaar
Segaar is inmiddels langdurig sponsor van DUNO, op velerlei manieren. Die betrokkenheid bij de club hebben we altijd enorm gewaardeerd. We hopen dat de bakkerij, met vele winkels in Den Haag en omgeving inmiddels, nog een mooie toekomst mag beleven. Van harte hopen we ook dat de relatie met DUNO een warme mag blijven.

DUNO 1 vecht voor laatste kans
April is ook de maand waarin DUNO 1 strijd tegen het degradatiespook. Trainer Jan Linkerhof beschouwt op DUNO-TV de laatste kans voor op handhaving van het eerste elftal, zaterdag 10 april met de thuiswedstrijd tegen FC Rijnvogels.

{youtube}hjZmo9LD44M" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
Nieuwe technische staf rond
De opvolger van Jan Linkerhof wordt ook bekend: hoofdtrainer in de nieuwe voetbaljaargang is Manuel Vissers. Hij krijgt assistentie van Johan van Wijngaarden (DUNO 2) en Patrick Demmers. Arno Leinweber is opnieuw de keeperstrainer, terwijl Henk Ruijl als hersteltrainer aan de slag blijft. Kees Buis is de verzorger van het eerste elftal, Jan van Deventer vervult die taak bij het tweede team. Peter Vonk wordt de vaste fysiotherapeut. Rob van Huijzen is leider van DUNO 1, Maarten Speets assisteert hem en is tevens assistent-scheidsrechter. Het leidersduo bij het tweede elftal bestaat uit Henk Ruijl en nieuwkomer (nu A1) Rob Steensma.
DUNO op scherp na incidenten
Wij komen als vereniging ook minder positief in het nieuws. DUNO werd zelfs uitgenodigd door de KNVB om toelichting te geven.
De niet-vrijblijvende uitnodiging was gebaseerd op een aantal incidenten bij jeugdwedstrijden de laatste tijd. Voorzitter Rob Leenheer heeft bij de KNVB toegelicht welke maatregelen DUNO heeft genomen om herhaling te voorkomen, maar wel in de wetenschap dat excessen je zomaar kunnen verrassen. Dat laatste baart het bestuur grote zorgen, want de KNVB heeft DUNO duidelijk gemaakt dat de vereniging 'op scherp' staat en niets zal worden getolereerd. Zoals bekend: de A1 heeft zelfs een voorwaardelijke uitsluiting van de competitie lopen, elke overtreding jegens scheidsrechter of anderszins overlast zal worden bestraft met het uit de competitie nemen van DUNO A1.
Het moge duidelijk zijn dat het bestuur, samen met alle kaderleden, er alles aan doet om verdere excessen te voorkomen. Op het punt van Sportiviteit en Respect doen we een oproep aan alle leden hier zorgvuldig mee om te gaan. Tegelijkertijd zal het bestuur intern bovenop uitwassen zitten en kunnen we het ons niet veroorloven op dit punt ook maar iets te tolereren.
Helaas moeten we in december constateren dat DUNO weer negatief in het nieuws is gekomen.
Rob en Ria Steensma 40 jaar getrouwd
Het goede voorbeeld voor ons allen zijn Rob en Ria Steensma. Inmiddels zijn zij 40 jaar getrouwd. De DUNO waarden sportief, behulpzaam en gastvrij zijn op hen zonder enige twijfel van toepassing. Pareltjes voor de club.

Afscheid Rob Kettenis
April was ook de maand waarin DUNO afscheid moest nemen van oer-lid Rob Kettenis. Zijn laatste wens was om vanuit een heliumballon verstrooid te worden over het DUNO terrein.

DUNO playback show groot succes op 17 april
De jaarlijks terugkerende playback show mag niet ontbreken in het maandoverzicht. Onderstaand een aantal optredens.
Optredens DUNO-playbackshow 2010
Gianluca / Rob Ronaldo
{youtube}wjTjmReqGY8" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
Nick, Stefan, Sander en Jonathan / The Baseballs
{youtube}ID9eJV6FJjM" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
Maureen, Yeliz, Nancy, Stefanie, Daisy / De Smurfen
{youtube}R9x0cIAuDus" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
DUNO 2 haalt nacompetitieplaats
Dankzij een overwinning in de billen-knijp-wedstrijd tegen LYRA (0-1) is de titel in de tweede periode voor onze DUNO-reserves een prooi geworden. Van harte gefeliciteerd, want in het debuutjaar in de reserve eerste klasse is dit een geweldig resultaat, onafhankelijk de afloop. Gevoegd bij de inmiddels stevige tweede plek op de ranglijst doet DUNO 2 het gewoon erg goed.
Uiteindelijke zou DUNO 2 de finale halen van de nacompetitie waarin verloren werd van Smitshoek 2.
Clinic DAMES voetbal groot succes
De clinic van de DUNO-dames is vrijdag 23 april een groot succes geworden. Talrijke nieuwe gezichten wisten ons complex te vinden. Onder leiding van Annebeth van de Velde was een prachtig programma opgezet. De trainers, en selectiespelers, Stephan van der Kruk, Nick en Roy Heikoop en Sander Tomeij verzorgden een uitstekende gasttraining. Als onderdeel van de ambitie om de damesafdeling uit te breiden was dit een prima avond.
DUNO 1 degradeert naar de 2e klasse
Op 25 april degradeert DUNO 1 naar de 2e klasse. Het is een seizoen van net niet geworden. Soms werd er aardig gevoetbald maar uiteindelijk werden er te weinig overwinningen behaald.
Daan de Ligt wist een en ander mooi te verwoorden:
Degradatieleed
men heelt er bloemkooloor of voetbalknie versleten voeten, blafhoest, eksterogen verstuikte enkels, tennisellebogen verlatingsangst, eczeem of difterie
de zwaarste ajaksitis, allergie vermoeide borsten na langdurig zogen een aangetast -de drank hè- denkvermogen een gonorroe, moderne poëzie
de griep, de plankenkoorts, de rode hond men weet er raad met lastige bacillen of etterende puisten op de billen in Leyenburg wordt iedereen gezond
maar waar zijn toch die spuiten en die pillen om hevig degradatieleed te stillen
DUNO Zondag Dames en Heren scoren er op los
De DUNO-dames hebben een forse overwinning geboekt op Antibarbari. Op zondag 25 april werd het op Haagsche Dynamiek 4-1 voor DUNO. De doelpunten kwamen op naam van Monique (2), Amanda en Annebeth. De mannen-van-de-zondag wonnen in een korfbalscore van Oosterheem: het werd liefst 9-6.
DUNO E3 speelt als vanouds
De E3 boekt een 5 - 0 overwinning op Erasmus E3 en speelt een goed seizoen.
Robin Pot bezig met herstellen van gebroken teen
Na een partijtje zitvoetbal, gespeeld op de korfbalclub, teen gebroken. En dus kon er een stukje gips bij aan het linkerbeen waaraan hij eerder werd geopereerd. Het was wel mooi voetbalgips.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!