Wijziging contributie-inning
Voor de inning van de contributie zijn wij een samenwerkingsverband aangegaan met ClubCollect, een organisatie die ruime ervaring heeft met het innen van contributies. Club Collect zal vanaf het nieuwe seizoen namens de club naar ieder clublid een e-mail, SMS en indien nodig een brief verzenden, met het verzoek de contributie over te maken. Gespreide betaling van de contributie blijft mogelijk.
Het samenwerkingsverband
ClubCollect neemt de administratieve verwerking van de contributie-inningen over. Club Collect zal via SMS en e-mail contact opnemen met de leden (zorg er daarom voor dat de ledenadministrateur recente en juiste gegevens van u heeft). Door op een link te klikken komt u op uw persoonlijke betaalpagina van ClubCollect en hier kunt u uw factuur inzien, downloaden en betalen. Hier kunt u ook kiezen om uw contributie in één keer te betalen of in termijnen (5 termijnen, t.w. juli, september, november, januari en maart). Kiest u betaling in termijnen, dan betaalt u per termijn € 0,50 administratiekosten). De betalingen verlopen via iDeal of automatische incasso en zijn daarom 100% veilig.
Persoonsgegevens veilig opgeslagen
Een deel van uw persoonsgegevens (naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer) zullen hiervoor door de ledenadministrateur worden verstrekt aan ClubCollect. De gegevens zijn alleen zichtbaar voor de ledenadministrateur, voor Club-Collect en u als clublid. Deze verwerking is noodzakelijk voor de verwerking van betalingsgegevens voor de verenigingscontributie. Deze verwerking zal plaatsvinden geheel conform de vereisten onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens (artikel 8 onder b Wbp). U als clublid kunt erop vertrouwen dat uw gegevens door ClubCollect veilig worden opgeslagen, niet voor andere doeleinden worden gebruikt en nooit aan derden worden verstrekt voor commerciële doeleinden. Meer informatie over de behandeling van persoonsgegevens door ClubCollect kunt u vinden op
Stappenplan van IDEAL en automatische incasso betalingen
Dag 0 Versturen van betaalverzoek
Ieder clublid ontvangt een betaalverzoek per e-mail. Voor de aangegeven vervaldatum dient de betaling te worden voldaan
Dag 1 Betaalverzoek per brief
Voor alle leden waarvan het e-mailadres onbereikbaar of onbekend is, wordt een betaalverzoek per brief verstuurd.
Dag 14 Eerste herinnering
Alle clubleden die nog geen betaalkeuze hebben gemaakt, ontvangen een herinnering per email en SM op hetzelfde moment.
Dag 21 Tweede herinnering
Alle clubleden die nog niet hebben betaald, ontvangen een betaalherinnering per post (in dit geval worden extra administratiekosten berekend)
Dag 23 Tweede herinnering via brief
Alle clubleden die nog niet hebben betaald, ontvangen een betaalherinnering per post.
Correcte gegevens ledenadministratie
Noodzakelijk is dat de ledenadministrateur over de juiste gegevens van de leden beschikt. Met name bij jeugdspelers zal het emailadres en het 06-nummer van de ouder en/of verzorger, die door ClubCollect kan worden benaderd om de contributie over te maken, bekend moeten zijn bij de ledenadministratie.
Elk lid zal in de maand februari/maart op het bij de ledenadministratie bekende emailadres worden benaderd. Men wordt verzocht per kerende e-mail het juiste adres, 06-nummer en emailadres, van degene die door ClubCollect kan worden benaderd, aan de ledenadministratie kenbaar te maken.
Ooievaarspashouders
De ouders en/of verzorgers van kinderen met een Ooievaarspas worden, voor zover zij nog steeds een beroep kunnen doen op de Ooievaarspasregeling, niet benaderd door ClubCollect. Deze ouders en/of verzorgers maken in de maand juli of augustus een afspraak met de ledenadministrateur om, met behulp van de Ooievaarspas, de contributie te innen.
Meerderjarige Ooievaarspashouders, waarvan de contributie op grond van de Ooievaarspasregeling met 50% door de gemeente wordt vergoed, worden wel door ClubCollect benaderd. Deze Ooievaarspashouders zal worden gevraagd 50% van de contributie over te maken. In de maand januari 2017 nemen deze Ooievaarspashouders voor het maken van een afspraak contact op met de ledenadministratie om de vergoeding van het restant van de contributie met behulp van de Ooievaarspas te kunnen innen.
Opzeginformatie
Opzeggen kan alleen schriftelijk of per email en voor 1 juli bij de ledenadministratie nadat aan de betalingsverplichting van het afgelopen seizoen is voldaan. Na 1 juli wordt het lid geacht zijn lidmaatschap te continueren en verplicht zich daardoor tevens de contributie voor het nieuwe seizoen te voldoen. Voor F- en Mini F jeugdleden geldt een opzegtermijn van drie maanden.
Vragen
Heeft u n.a.v. deze Nieuwsbrief nog vragen stuur dan een e-mail naar ondergetekende. Ondergetekende zal dan met u contact opnemen.
Namens het Bestuur
Jan Taal (ledenadministrateur)
E-mail: [email protected]