Sinds kort hebben wij een nieuw kassa systeem bij DUNO, deze wordt geleverd door Twelve. Het is een gebruiksvriendelijk systeem. Wij verwachten daarom niet alleen dat het gebruik aangenaam zal worden ervaren voor de mensen achter de bar, maar ook dat u nog sneller wordt geholpen.
Met de ingebruikname van het nieuwe kassasysteem introduceren wij naast de huidige betaalmiddelen de betaling met de KNIP-app en de Clubcard. Afrekenen aan de bar kan dus nu op de volgende manieren:
- Met je gewone PIN-pas;
- Contant tot een nader te bepalen datum;
- Met de KNIP-app;
- Met de DUNO clubcard.
In dit artikel wordt ingegaan op de laatste 2 mogelijkheden
1. De KNIP-app
Wil jij met je mobiele telefoon afrekenen aan de bar? Dat kan via onze KNIP app! Afrekenen is nog nooit zo eenvoudig geweest. Je doet een bestelling, scant met de KNIP app de QR code bij de kassa en accepteert de bestelling op je telefoon. Zo is de portemonnee en/of bankpas niet meer noodzakelijk.
1.1. Betalen aan de bar met de KNIP app
De volgende stappen moet je nemen om met de KNIP-app te kunnen betalen:
- Download de KNIP-app;
- Vul je emailadres in en druk op volgende;
- Op de plaats waarop je wordt gevraagd een QR-code te scannen vul je de volgende login in: Duno1923 (je hoeft dus geen QR-code te scannen) en druk vervolgens op het vinkje rechtsboven in het scherm;
- Er is een email verzonden naar het door jou opgegeven emailadres. Niet ontvangen? Check je spambox. Open de link op je telefoon om je KNIP account te activeren;
- Maak een KNIP account aan door je gegevens in te vullen. Ga akkoord met de algemene voorwaarden en druk op “Gereed”;
- Vul vervolgens een pincode in om de app te beschermen en eenvoudig te gebruiken, je bent nu geregistreerd;
- Wil je ook meteen je saldo opwaarderen? Ga dan in de app naar “Rekeningen” en doorloop de stappen van iDEAL;
- Voor betaling van consumpties activeer je de KNIP-app met je pincode, je scant de QR-code die bij de kassa hangt en je hebt betaald (mits natuurlijk de app voldoende is opgewaardeerd).
2. De DUNO clubcard
De DUNO-Clubcard is een veelzijdig betaalmiddel dat voor DUNO-leden het nodige gemak en voordeel oplevert. Betaling met de Clubcard is voornamelijk bedoeld voor jeugdleden waarvan de ouders/verzorgers het saldobeheer van de Clubcard voor hun kind te voeren. Hiermee kunnen ouders de uitgaven van het kind limiteren. Ook is het mogelijk een Team-Clubcard aan te vragen, waarbij onderling het beheer en saldo dient te worden geregeld. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met de persoonsgegevens. Deze worden in geen geval aan derden verstrekt.
2.1. Waar kan ik een Clubkaart aanvragen
Stuur een email naar het emailadres [email protected] . Er wordt een afspraak met je gemaakt voor de uitreiking van de pas.
2.2. Het registreren van de ClubCard
a) Op de Clubcard staat een CVC code. Om deze Clubcard aan je naam te koppelen ga je naar www.mijnkniponline.nl ;
b) Je kiest voor de knop “Registreren”;
c) Nu kom je in een veld waar je kiest voor de manier van registreren. In dat geval is dat “Betaalpas”. Je komt nu in een veld waar je wordt gevraagd om je emailadres in te vullen. Er wordt nu vanuit het systeem een e-mail verstuurd naar het door jou opgegeven emailadres. Niet ontvangen? Check je spambox! Klik op de link in de e-mail om je account te activeren;
d) Vervolgens kom je via de link terecht op een pagina waar je de clubcard verder kan registreren. Vul hier het nummer van de Clubcard in, de CVC code, je e-mailadres en maak een wachtoord aan. Ga daarna akkoord met de voorwaarden en druk op “Registreer”.
2.3. Saldo opwaarderen
a) Wil je ook meteen saldo op je Clubcard zetten? Klik dan op “Opwaarderen”;
b) Voer het bedrag in dat je wilt opwaarderen en doorloop de stappen van iDEAL;
c) Gelukt? Je bent nu klaar om met jouw clubcard af te rekenen bij DUNO.
2.4. Kan ik met mijn Clubcard ook ergens anders betalen?
Nee, met het tegoed op je Clubcard kan je alleen bij DUNO aan de bar in de huiskamer worden afgerekend.
2.5. Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?
Bij het afrekenen wordt het actuele saldo op het kassascherm getoond. Je kunt ook om een bonnetje vragen. Op de bon staan de consumpties en het actuele saldo. Je kunt degene achter de bar ook vragen om op “Saldo” te drukken en de pas op de paslezer leggen. Het saldo wordt dan getoond. Deze site is te bereiken via elke mobiele telefoon, tablet of computer. Op deze site kan je je saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en je pas opwaarderen middels iDEAL.
2.6. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kun je onder de menuoptie “Instellingen” en “Mijn gegevens” je gegevens wijzigen.
2.7. Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt?
Blokkeer je Clubcard zo snel mogelijk. Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kan je onder de menuoptie “Blokkeren” meteen de desbetreffende Clubcard blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je clubcard.
2.8. Hoe kom ik aan een nieuwe Clubcard?
Een nieuwe pas kan worden aangevraagd bij [email protected] . Een nieuwe pas kost 5 euro.
2.9. Kunnen niet-leden (bijvoorbeeld ouders) ook een Clubcard aanvragen?
Ja dat kan d.m.v. een verzoek per email naar [email protected]. De aanvraag zal vervolgens door DUNO worden beoordeeld.
2.10. Is er een DUNO clubcard voor teams?
Ja. Het is mogelijk een Team-Clubcard aan te vragen. Per team kan er een kaart worden aangevraagd, waarbij onderling het beheer en saldo dient te worden geregeld. Overigens is het voor teams ook mogelijk de KNIP app te gebruiken.